Bil Bakalım..

8 Aralık 2013 Pazar

Asure'm buyrun ;)

ta taaam
karınca kararınca aşure'm ;)
...
kim demiş zor diye,
valla ilk yapacaklara güç verebilirim
hiiiç zor değil,
sadece sonrasında işinizin olduğu bir gün olmasın
çünkü ~3-3,5 saat sürüyor kendileri ;)
..
malzemeleri aşağı yukarı herkes biliyor
ama ilk kez yapacaklar için birkaç püf paylaşmalıyım bence;

  • 250gr bugdaydan yaptım, geri kalan malzemeler bugdaya göre sekilleniyor; bu şekilde bir asure için minimum 6 lt'lik bir tencereye işe başlayın ;)
  • kuş üzümünü akşamdan suya koyduk ya (asureyi koyulaştırmasın diye), benim gibi kuru dut koycaksanız da rengi beyaz diye kanmayın; onu da suya koyun.. resmen siyah su çıkıyor ;)
  • içine incir koymadım, iyi de yapmışım süsde kafi bence
  • şekeri pek sevmediğim için, her tarifteki rakamlara baktım, hepsi birbirinden farklı ve çooook.. ben kafama göre koydum ama maxxx 700 gr'dır. çok da baymasın, siz de öyle yapın bence..
  • dagıtacaklarımı aluminyum kaselere koydum klasik.. ve 15 tane kadar
  • evde yenecekleri ki onlar da 8 tane kadar..
  • anlayacagınız 250gr bugday demeyin, dagıtacak cok kapısı olmayanlara bile bol bol..
canı çekenler, hemen yarın yapsın..
mmmm
afiyetler olsun, bereket olsun..
..
Z



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler